tisdag 12 oktober 2010

kløver vaseline

Ja men herregud, klart jag kan uppdatera om det efterfrågas!!
Så nu ska jag bjuda på en liten rolig historia, eller vid närmare eftertanke är det inte så roligt, det är lite små tragiskt men ni får äran att själva göra den bedömningen!
Here it goes:
Igår var jag och handlade mat i Sanwa och Donki (vet inte varför jag skrev dessa två super markets eftersom jag är väl medveten om att dom inte säger er nåt) och på väg hem promenerade jag längst med floden. Ni vet den känslan man brukar känna när du vet att någon går bakom dig? Eller bara att någon är bakom dig? Japp, den känslan kände jag. Så 2 minuter senare hör jag; suuumiimaseeen, sumimaaaseeeen!! Så jag stannar och vänder mig om och ser en jappse komma springandes. Jag ler mot honom när han säger sumimasen igen. Ja, alltså sumimasen betyder ursäkta/förlåt så vi inte missförstår varandra. Sen frågar han på japanska; vet du var Harinochi Station ligger? Jag svarar på engelska och säger, samtidigt som jag pekar, det ligger ditåt (pekar åt vänster över träden.) Sen säger han; oooh, soo soo soo. Dom säger det hela tiden här...betyder väl något i stil med i see i see. Sen står vi där och har inte så mycket mer att säga till varandra så jag säger att det var kul att jag kunde vara till hjälp. Sedan säger han; You are very pretty. Jag säger; well, thank you, och ler. Här ville jag verkligen skratta för jag förstod ju självklart att han visste att stationen bara låg 5 minuter från där vi stod. Sen gör han det största misstaget man kan göra. Han säger; I want you number. HALLÅ? När exakt föddes du, min vän? I WANT you number? Jag säger jag ger inte mitt nummer till random guys, jag måste dra nu. Trevligt att träffas. Sen säger han; oooohh, but why? Dra, du får det inte. Hej hej, jappse-boy. Sayonara, like neveeeer!

Mitt råd: lär er ragga eller ragga inte.

Förresten så åt jag två gånger i dag i skolan. Båda måltiderna innehöll ris. Så inget ris för mig imorgon. Sorry, i bland måste man ta en paus, vettni.

Sleep tight, stay tight.

Flutur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar