söndag 10 oktober 2010

10.10.10

Jag önskar att jag hade den där jäkla sladden till systemkameran så jag kunde visa er alla vackra bilder jag har tagit MEN tydigen kommer jag inte få se röken av den eftersom jag har 2 väldigt lata killar till bröder som helt enkelt inte kan skicka över den (!) så jag ska köpa en imorgon eller någon gång den här veckan for sure!
Men den här veckan har jag haft lektioner som vanligt, sju gånger i veckan. Torsdagar är jag ledig och denna torsdagen var jag sjukt sugen på att besöka Harajuku eftersom sist jag var där var under natten så allting var ju så klart stängt (ja, alla affärer syftar jag på) så jag åkte med Alexis och vi hade så roligt. Jag tyckte lite synd om honom då och då om jag ska vara ärlig, bland annat när jag entrade paradiset a.k.a H&M och såg typ alla plagg som inte finns i Växjö, eller Malmö för den delen... Självklart shoppade jag. När jag trodde att jag var klar i paradiset visste jag tydligen inte vad som väntade mig några meter längre bort. FOREVER 21!!! 5 våningar (yes, ni läste rätt!) och jag köpte lite grejer där med men Alexis var lite otålig så jag tänkte att nästa gång jag går dit är det bäst att gå själv eller med en TJEJ. Det fanns iofs en våning dedikerad till alla män men han sms:ade fem minuter senare: "Ok, I'm done, where are you hiding?" Så dom följande affärerna vi besökte var sådana som vi båda kunde hitta grejer i. Bland annat en 700 Yen Store med dom coolaste/fetaste/snyggaste etc etc klockorna du kan tänka dig. Och inte bara klockor, utan plånböcker, västar, T-shirts, iPhone skal (heter det så?), solglasögon, halsband och masssaaaa annat!! Behöver jag ens gå in på detaljer om alla Sneakers affärer dom hade? Sedan promenerade vi runt på massa små gator och gränder och dom har verkligen dom finaste och mest unika affärer man kan tänka sig. Harajuku är ett shopping-paradis för alla shopaholics. Eller så går du dit om du vill kolla in alla flickor och pojkar som klär sig über-coolt och helt i sin egen stil. Coolt! Eftersom vi var trötta på att äta ris och nudlar och allt annat som tillhör japansk matkultur, bestämde vi oss för att äta på en amerikansk restaurang med massa olika pizzor och andra amerikanska onyttiga maträtter. Pizzan var ganska dyr, jag har då aldrig betalat 200 kr för en pizza i Sverige eller nån annan stans för den delen...Men ibland får man lov att lyxa till det, va!

Sen promenerade vi tillbaka till Shibuya som ligger ca 10-15 minuter från Harajuku och drack en varsin Frappuccino från Starbucks med utsikt över Shibuya Crossing, världens mest upptagna street crossing.

I fredags var vi i Shinjuku och festade. Det skulle vara en underdrift om jag inte påstod att det var 5e meter fanns en afrikansk man som vill få in just DIG i sin klubb. I Shinjuku så gick vi även förbi ett mini stånd som sålde sjukt dyra frukter. Sugen på en persika för 3500 Yen? (ca 350 kr) Då är du hjärtligt välkommen till Shinjuku. Sedan fortsatte vi i Tama Center som ligger nära där vi alla bor.

I lördags SPÖREGNADE det hela dagen och hela natten. Dö trist eftersom vi hade planerat att dra till Shibuya eller Roppongi (som är ökänt för alla sina natt klubbar) men ingen, och då menar jag verkligen ingen, var sugen på att dra ut i spöregnet så det blev en hemmakväll hos Esteve.

Idag när jag vaknade upp var det strååålande sol så vi hade "brunch" i en restaurang som ligger väldigt nära. Det var super fräscht, precis som allt annat här i Tokyo, och maten var riktigt god. Sen bestämde vi oss för att gå till OK Mart och köpa lite fika och hitta en park men på vägen hittade vi en liten second hand butik så vi gick runt där. Esteve hittade en riskokare, jag köpte ett halsband för 100 Yen och sen hittade vi en liten park precis vid floden. Alexis krockade nästan med en jappse alltså det var så sjukt kul för han blev förbannad och började svära på franska och jappsarna runt om kring oss förstod så klart ingenting, hahah. Det var riktigt varmt i dag, nästan lite för varmt, men man passar ju på att njuta eftersom hösten snart är här. Hörde att det var ganska kallt i Sverige och igår berättade en vän till mig från Prishtina att det var 3 grader där! Alltså, 3 grader?? Det finns inte ens på min agenda längre...
Jag har lite bilder som jag kan ladda upp men bloggen jävlas så det går inte just nu, tyvärr...

PEACE & LOVE!!!
Flu

1 kommentar: