tisdag 7 december 2010

WE WILL/NOT RUN

This week is going to ROCK!! I tell you that...
När jag sitter på en föreläsning eller jag gör nåt annat som får mig att drömma mig bort kommer jag alltid på en massa jag vill skriva om här men sen när jag kommer hem och ska skriva nåt kommer inte orden riktigt i sin ordning. Jag kan berätta att jag hade en riktigt bra helg. I fredags körde vi på New Lex och jag sticker väl inte under stol med att jag har roligast där, därav så många besök. Lördagen spenderade jag i Yokohama och vi hade sjukt fint väder. Vi besökte bland annat Sankeien Garden, China Town och avslutade med att gå ner till hamnen och njuta av den fina utsikten. På väg mot stationen stannade vi till i den tyska marknaden, och sedan ett shopping center där dom bjöd på kaffe. Ja, gratis är ju som sagt gott så vi bockar och bugar för oss. Dagen därpå drog vi till Harajuku och kollade in Meiji Shrine som är bland det äldsta och största templet i Tokyo. Efter det gick vi till Yoyogi Park och kollade in på alla Elvis Presley look-a-like's och njöt av det sköna vädret och det fina sällskapet. Sedan drog vi till Shibuya och gick runt där. Vi åt och kollade på skor och sedan gick vi till en bar och därefter ett snabbt besök på Gas Panic. Det var helgen det.
Ah, just det! På tåget till Harajuku inser jag att jag har med min systemkamera men att jag glömt batteriet i laddaren. Så himla onödigt, I know och så jobbigt att gå runt och bära på den när man inte har nån användning av den, what so ever.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar